Nieuws

Kunt u niet inloggen in Mijn Inkomen Later?

De software op uw computer of mobiele apparaat voldoet mogelijk niet meer aan de minimale beveiligingseisen van DigiD. Wij leggen u graag uit wat u kunt doen om dit op te lossen.

Met uw DigiD kunt u veilig en betrouwbaar inloggen op websites van de overheid en in de zorg. Ook in de persoonlijke omgeving van ons pensioenfonds (Mijn Inkomen Later) logt u in met uw DigiD. Op 11 juni 2019 voert DigiD een reguliere vervanging van de certificaten door die gebruikt worden voor de beveiliging.

Maakt u gebruik van een verouderd besturingssysteem? Dan kunt u vanaf 13 mei niet meer inloggen in Mijn Inkomen Later. Als dit voor u geldt, wordt u via een melding verzocht een update van uw software uit te voeren.

De verwachting is dat circa 2% van de DigiD-gebruikers een update moeten uitvoeren naar een nieuwe versie.

Situatie vanaf 11 juni: wit scherm of foutmelding

Heeft u een verouderd besturingssysteem? Vanaf 11 juni krijgt u geen melding meer te zien, maar alleen een wit scherm of een algemene foutmelding van de browser. U kunt met het betreffende apparaat niet meer inloggen met uw DigiD.

Welk besturingssysteem voldoet?

Om in te kunnen loggen met uw DigiD moet u minimaal beschikken over één van de volgende besturingssystemen:

Voor uw computer

  • Windows 7 / 8.1
  • Windows 10
  • OSX 10.9.4 of hoger

Voor mobiele apparaat

  • iOS 7 of hoger
  • Android 6 of hoger

Daarnaast moet u uw browser updaten naar de meest recente versie.

Hoe kan ik controleren of ik voldoe aan de minimale eisen?

Om te controleren of uw besturingssysteem en browser voldoen aan de minimale eisen gaat u naar de volgende website: https://test.g3-ev.pkioverheid.nl/. Ziet u vervolgens twee groene vlakken, dan voldoen uw besturingssysteem en browser aan de minimale eisen.

Wat kunt u doen om het op te lossen?

Update uw besturingssysteem en ook uw browser naar de meest recente versie. Raadpleeg de handleiding of de helpfunctie van uw besturingssysteem en browser om de update uit te voeren. Of log in met een ander apparaat dat wel over het juiste besturingssysteem en browser beschikt.

Vragen

Heeft u vragen? Dan kunt u het beste contact opnemen met het servicecentrum van Logius, de partij achter DigiD. Zij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur via telefoonnummer 0900 555 4555 (10 ct/m) of via het contactformulier op logius.nl/contact.